Visie

Wat onze leerlingen mee behoren te krijgen, zijn kernwaarden die voor ons essentieel zijn en onderscheidend voor onze scholen. Het gaat om een Bijbelse onderlegger in de (vorming van) de persoonlijkheid van leerlingen waarmee zij de onbekende toekomstige maatschappij ‘aan kunnen’. Die onderlegger bestaat uit Bijbelse kernwaarden.
Deze kernwaarden dienen verinnerlijkt te zijn als onze leerlingen onze school verlaten. Daarmee bedoelen we dat de kernwaarden verankerd zijn in hun hoofd en hart en dat ze gedurende de schoolloopbaan a.h.w. door hen heen gegaan zijn. Daarnaast en dieper geldt dat we bidden of de Heere dit onderwijs wil zegenen opdat de Bijbelse kernwaarden bij onze leerlingen door genade waarlijk ingebed mogen zijn in een leven van geloof en bekering.

In de praktijk van het schoolleven worden deze kernwaarden benoemd, uitgelegd, aangeleerd, aangewezen in concrete situaties en gebruikt in opvoedkundige momenten. Deze Bijbelse kernwaarden dienen onze leerlingen ingescherpt te worden en gedurende de schoolloopbaan meer en meer vulling bij hen te krijgen. De wijze waarop dit gebeurt is natuurlijk afhankelijk van de leeftijd van het kind, de groep waar het in zit en andere factoren.

Deze kernwaarden zijn:

• Zonde – genade